Selecteer een pagina
[rev_slider alias="about"]

OVER FINANCIËN & INFORMATIE

Financiën & Informatie bestaat uit 2 pijlers:

Financiën met de onderdelen Verkoop en Marketing, Business Control, Financial Control en Inkoop.
Informatie met de onderdelen Informatiemanagement en Informatieservices.

Daarnaast vindt uitvoering van de staffuncties audit, fiscaliteit en treasury plaats binnen F&I.

FINANCIËN

VERKOOP EN MARKETING

Verkoop en Marketing ondersteunt het behoud en de versterking van de marktpositie van GGzE. Samen met de directie zorgen zij voor de totstandkoming van afspraken met de zorgfinanciers. Deze contractuele omzetafspraken bepalen welke dienstverlening GGzE mag leveren. Daarnaast adviseren zij onze collega’s bij vraagstukken op het gebied van zorgfinanciering en marktontwikkelingen.

BUSINESS CONTROL

Business control is de business partner voor de Raad van Bestuur, directie, management en zelforganiserende teams op het gebied van bedrijfsmatige performances zowel op de korte als op de lange termijn ( informatie, analyse en advies op financiële en niet-financiële prestaties).

Ze geven gevraagd en ongevraagd advies op strategisch, tactisch en operationeel niveau en faciliteren de planning & control-cyclus. Kenmerkend is: proactief sturen en onderdeel zijn van “besluitvorming” op alle niveaus in de organisatie.

FINANCIAL CONTROL

Financial control rapporteren en opbrengsten richten zich primair op de ondersteuning van de business controller, projectmanagers, treasurer, zelfsturende teams en het business support team op het gebied van management informatie inclusief betrouwbare analyses en prognoses.

Financial control opbrengsten is vanuit financieel perspectief het hart van het bedrijf. De diversiteit in opbrengstenstromen is heel erg groot en divers.  Financial control opbrengsten bepaalt namelijk het maximaal mogelijk te leveren niveau aan dienstverlening. Wanneer GGzE niet aan de sturings- en verantwoordingseisen voldoet, is het afbreukrisico erg groot.

Financial control opbrengsten  speelt een belangrijke rol in de financiële sturing en afwikkeling naar de verschillende financiers van GGzE (inclusief subsidievestrekkers).

Andere belangrijke diensten zijn het behandelen van fiscale thema’s  en het verwerken van inkoopfacturen, kas- en bankmutaties en het controleren van kasvoorschotten. Daarnaast is op de debiteurenadministratie een helpdesk voor cliënten en medewerkers ingericht voor (financiële) vragen over ontvangen facturen, eigen risico of eigen bijdrage.

INKOOP

Inkoop haalt haar toegevoegde waarde uit de tactisch-strategische inkoop advisering. Inkoop richt zich hiervoor op contract- en leveranciersmanagement op het moment dat de vraag van de klant zich vormt. Daarnaast faciliteert Inkoop het bestelproces voor de zelforganiserende teams in de organisatie.

INFORMATIE

INFORMATIEMANAGEMENT

Informatiemanagement ondersteunt de divisies van GGzE door (primaire) bedrijfsprocessen te analyseren en informatiesystemen aan te bieden en te beheren. Dankzij hun werk kan de bedrijfsvoering effectief en efficiënt worden uitgevoerd. Het Elektronisch Patiënten Dossier en het Informatie Portaal spelen hierbij een centrale rol. Onze dienstverlening wordt nauw afgestemd op de business support teams van de divisies en andere afdelingen binnen Financiën & Informatie.

INFORMATIESERVICES

Informatieservices onderhoudt en ontwikkelt de ICT-infrastructuur van GGzE, adviseert over ICT-projecten en is betrokken bij technologische innovatie binnen GGzE. De servicedesk helpt bij het oplossen ICT-gerelateerde vragen en praktische problemen.
logo-white
Afdeling Financiën & Informatie

Bezoek ons op:

Dr. Poletlaan 32

5626 ND Eindhoven